Kurzy ATAC

Wstęp / Jak uczyć się u nas / Nie można zatrzymać rozwoju

Nie można zatrzymać rozwoju

Nie można zatrzymać rozwoju

Kiedy w 2002 roku zaczynałem prowadzić wykłady i konsultacje, po zakończeniu kariery sportowej i jednoczesnej sprzedaży udziałów w firmie zajmującej się produkcją i sprzedażą odżywek dla sportowców, świat wyglądał nawet „innie”:

  • W zasadzie nie było systemów szkoleń i kursów online, ponieważ są one dziś popularne.
  • Wiele teorii żywieniowych, które stanowią dziś integralną część naszego życia, nie ujrzało jeszcze światła dziennego.
  • Większość tzw. „zdrowej” żywności w ogóle nie zostałaby dziś kupiona przez entuzjastów racjonalnego odżywiania, gdyż jej skład i jakość nie odpowiadają już obecnym standardom czy wyobrażeniom o „doskonałości”.
  • Większość osób zainteresowanych zdrowym trybem życia wykazywała znacznie większą chęć do nauki na wydarzeniach na żywo, a nie w zaciszu własnego domu.

Doskonale pamiętam pierwszą wersję testową kursu Doradca Żywieniowy z 2007 roku, gdzie starałam się wyjść naprzeciw potrzebom zainteresowanych z różnych zakątków naszego kraju i ustaliłam system studiów tak, aby wykłady na żywo odbywały się raz w miesiącu. Z opinii studentów wynika, że taka opcja w połączeniu z samokształceniem w domu jest strzałem w dziesiątkę. Nie byłem jednak do końca usatysfakcjonowany wynikami, czyli poziomem wiedzy absolwentów tego kierunku. W żadnym wypadku nie dlatego, że byli niekompetentni lub niewykształceni, nawet przez pomyłkę. Mam pełną świadomość, że każda ryba śmierdzi od głowy i odpowiedzialność w dużej mierze spoczywa na moich barkach. Dlatego włączyłem tworzenie map myśli do systemu nauki. Wieloletnie opinie absolwentów i wyniki ich badań potwierdziły, że był to słuszny wybór. Oczywiście zawsze zdarzają się wyjątki, które coś nie pasują lub nie lubią, ale biorąc pod uwagę ich całkowitą liczbę, przyjmijmy, że są one statystycznie nieistotne.

Ponieważ żyjemy w epoce informacyjnej, a rozwój społeczeństwa stale przyspiesza, należy nadążać za duchem czasu, zwłaszcza w edukacji. Klasyczne skrypty bardzo szybko zostały zastąpione elektronicznym systemem nauki, który rozwijamy do dziś. Ma swoje niezaprzeczalne zalety:

  • Z kursu może skorzystać każdy, kto posiada komputer lub tablet i ma dostęp do Internetu.
  • W razie potrzeby niezwłocznie zaktualizujemy informacje na poszczególnych lekcjach dla każdego kursu. Mogę otwarcie powiedzieć, że każda tura każdego kursu jest inna, głównie na podstawie tych ciągłych dostosowań.
  • Mamy kontrolę nad tym, kto i jak intensywnie (czyli szczerze) studiuje. Wiemy, jak często student zgłasza się do sekcji studyjnej, ile czasu tam spędza i z jakim sukcesem przechodzi testy okresowe. Ponieważ naszym nadrzędnym celem jest kształcenie absolwentów, którzy naprawdę coś potrafią, a jednocześnie potrafią spojrzeć na żywienie i jego praktyczną stronę przede wszystkim holistycznie, ten system jest dla nas niezwykle ważny. Bazując na tym, że „widzimy”, jak każdy uczestnik kursu podchodzi do swojej nauki, jesteśmy w stanie zachęcić do wysiłków część „wolniejszych” i „niepewnych”, bo wiemy, że oni sami ze strachu nie odezwą się lub obawa.
  • Na każdym kursie studenci mają do dyspozycji Centrum Doradztwa online, gdzie jako wykładowca odpowiadam na ich dociekliwe pytania. Ma to dwie ogromne zalety. Pierwsza polega na szybkości i elastyczności systemu, w tym na anonimowości ankietera. Po drugie, przyporządkowujemy te pytania do poszczególnych lekcji, z którymi są tematycznie powiązane. To znacznie poszerza treść opracowania, obejmującą różne punkty widzenia na podtematy.
  • Ponieważ atakowała nas coraz większa liczba pytań o możliwość studiowania od mam na urlopie macierzyńskim, które nie mogły dojeżdżać na miesięczne szkolenia, a jednocześnie od osób z zagranicy, nie pozostało nam nic innego, jak tylko zdalna forma Żywienia Doradca (i stale inne większe kursy), aby dodać czystą wersję online. W części studyjnej sesje szkoleniowe na żywo zastępuje się nagranym wcześniej nagraniem wideo, obrona pracy seminaryjnej, w tym test końcowy, odbywa się również online dzięki możliwościom nowoczesnych platform. Dlatego ludzie z całego świata mogą uczyć się u nas.
  • Pomimo tego, że większość naszych kursów ma ustalony harmonogram zajęć, a na niektórych z nich webinaria organizowane są w ramach studiów online w zastępstwie wykładów na żywo, stale szukamy sposobów, aby dostosować się do ograniczeń czasowych studentów. Na szczęście systemy online wsparte naszą chęcią osobistego podejścia nam na to pozwalają i tym samym dają świetną możliwość nauki online przy jednoczesnym pełnym wsparciu wykładowcy.
  • Z biegiem czasu odkryliśmy, że ilość nauczanej przez nas teorii znacznie przewyższa praktyczną umiejętność tworzenia znaczących wzorców odżywiania. Z tego powodu w 2012 roku stworzyłam grę planszową, w której uczestnicy kursów zdalnych uczyli się tworzyć jadłospisy na różne sytuacje za pomocą kart żywnościowych. Osobiście uważam to za jeden z najważniejszych punktów zwrotnych w edukacji w naszym kraju. Co zrozumiałe, zareagowali na to studenci kursów online, domagając się tej samej opcji. Dzięki ich uporowi w 2015 roku udało nam się zamienić grę planszową w aplikację internetową ZOF, z której obecnie korzystamy jako pomoc w nauce na niemal wszystkich kursach.

Co o badaniu mówią nasi absolwenci

Romana Jakubcová

Dla mnie decydujące znaczenie miała samokształcenie uzupełniona możliwością osobistych spotkań oraz długość kursu, która była zwiastunem jakości. Otrzymałam wyczerpujące, merytoryczne informacje na temat żywienia i jego konsekwencji, uzupełnione perspektywą kultur Wschodu. Ogromnym bonusem jest kompleksowy dostęp do informacji, poradnia on-line, możliwość dalszego kształcenia czy współpracy z panem Jelínkiem i innymi współpracownikami.

Petr Pleschinger

Myślę, że po ukończeniu tego kursu nie sposób powstrzymać się od zmiany zdania na temat tego, co zwykle jesz. Codzienny zalew reklamami bardzo wypacza opinię o tym, co jest korzystne dla danej osoby. Działają w oparciu o zasadę, że kłamstwo powtórzone sto razy staje się prawdą. Po 6 miesiącach kursu każdy uczestnik na pewno choć trochę zmieni swoją dietę. Jednocześnie każda lekcja kursu przynosi coraz więcej pytań. Dlatego z uśmiechem patrzę na kursy, które obiecują opanować to zagadnienie w tydzień, a nawet w weekend. Zdecydowanie istnieje potrzeba dalszego rozwijania zdobytej tutaj wiedzy. Jest zupełnie obojętne, czy ktoś po ukończeniu tego kursu będzie zarabiał na doradztwie, czy nie. Zdecydowanie warto zainwestować w przedłużanie życia i unikanie chorób wynikających ze złej diety.

Miroslav Mrkva

Wraz ze zmianami w moim życiu postanowiłam zacząć dokształcać się w zakresie odżywiania, zawsze było mi to bliskie. Przecież zdrową dietę też mam w swoim imieniu :). Po pewnym czasie zdecydowałem się na sześciomiesięczne studia online Konsultanta ds. Żywienia i Suplementacji na kursach ATAC. Kurs jest bardzo precyzyjnie przemyślany, z każdą lekcją człowiek ma świadomość rosnącej wiedzy i nie przestaje go to bawić. Kurs zapewnia głębszy wgląd w odżywianie i gorąco polecam go każdemu. Praca w aplikacji ZOF jest bardzo łatwa do zrozumienia. Kurs jest również bardzo wartościowy ze względu na profesjonalną koncentrację, a nawet tylko dla siebie. Zdecydowałem się zakończyć moją półroczną próbę egzaminem państwowym, spotkałem się z bardzo życzliwym przyjęciem. Komunikacja z panem Jelínkiem i panią Jelínkovą jest doskonała, zawsze bardzo pomocna i miła. Przygotowuję się do zawodowego poświęcenia się odżywianiu i coachingowi.