Kurzy ATAC

Wstęp / Jak uczyć się u nas / Bezstresowe studia

Bezstresowe studia

Studiuj bez stresu

Zdecydowana większość osób zgłaszających się na ochotnika na jakikolwiek kurs ma tendencję do uczenia się czegoś nowego. Mają swoje oczekiwania, którym towarzyszą różne emocje: Oprócz entuzjazmu i pewnej formy ekscytacji pojawia się także strach. Najczęściej strach przed nieznanym lub wątpliwości, czy uda nam się studiować. Uczucie strachu jest naturalne dla każdego. W końcu częścią historii rodzaju ludzkiego są długie etapy rozwoju zwierząt, dla których działania i zachowanie są typowymi reakcjami instynktownymi. Czyli takie, gdzie podstawą ich ekspresji jest atak lub ucieczka.

Wszyscy nosimy w sobie te cechy i tak naprawdę nie każdy może konstruktywnie z nimi pracować. Podczas wielu lat szkoleń i organizowania kursów miałam okazję poznać ogromną liczbę osób, które już na pierwszy rzut oka miały oczywistą chęć dokształcania się w zakresie zdrowego stylu życia. Niezależnie od poziomu wykształcenia, mieli wewnętrzną potrzebę, aby pójść do przodu w tej dziedzinie i rozwiązać problemy, z którymi borykali się od jakiegoś czasu. Niestety, na pewnym etapie swoich wysiłków dali się przytłoczyć różnym przejawom lęku, który najczęściej wynikał z niemożności udźwignięcia tempa nauki. Woleli zrezygnować ze studiów ze strachu, że nie będą w stanie tego uniemożliwić, starając się o zwolnienie ze studiów.

Taki sposób myślenia jest niestety bardzo powszechny i osobiście uważam go za niefortunny. Jeśli chodzi o rozwój osobisty, przewaga strachu nad konstruktywnym myśleniem i działaniem ma fatalne konsekwencje. Jako osoba, której misją jest wspieranie edukacji i dążenie do postępu, mam tego pełną świadomość. Niektóre kursy z naszej oferty są bardzo proste pod względem organizacyjnym i nie stawiają przed kursantami żadnych dramatycznych wymagań. Inne natomiast są bardziej wymagające pod względem treści i struktury oraz wymagają pewnej inwestycji czasu i regularności w podejściu do nauki. I właśnie w ich przypadku dochodzi do sytuacji, gdy na siebie nakłada się kilka czynników i uczestnik stwierdza, że nie da się już utrzymać ustalonego tempa nauki, podyktowanego regularną podażą zajęć.

Oczywiście należy reagować na takie sytuacje. Ale nie w taki sposób, żeby przestał się uczyć. Optymalnym sposobem jest napisanie e-maila i poproszenie o indywidualny dostęp. Takie sytuacje zdarzają się dość regularnie, najczęściej w przypadku kursu Konsultanta Żywieniowego, który jest najdłuższym i najbardziej wymagającym merytorycznie. Jesteśmy zatem na nie przygotowani organizacyjnie i administracyjnie i potrafimy im sprostać. Nawet lubimy to robić, bo naszym celem jest nie tylko „złapanie” studenta, ale przede wszystkim pomyślne ukończenie jego studiów. Zawsze najbardziej się cieszyłam, gdy na zakończenie kursu mogłam osobiście wręczyć każdemu studentowi certyfikat ukończenia kursu. Pomimo tego, że większość kandydatów studiuje dziś online, a certyfikaty wysyłamy pocztą, w naszej filozofii nic się nie zmieniło. Zależy nam na tym, aby wszyscy uczestnicy, którzy zapiszą się na kurs, pomyślnie ukończyli jego kurs.

Jeżeli w trakcie studiów coś pójdzie nie tak, prosimy o kontakt. Jedyne, co możemy zrobić, to przenieść Cię na inną rotację i tym samym przedłużyć studia. Ewentualnie przesuniemy termin przygotowania pracy seminaryjnej lub kolokwium końcowego. Nie ma nawet obowiązku codziennej nauki, jak wielu błędnie sądzi, ze względu na fakt, że tematyka studiów rośnie niemal każdego dnia. Chociaż ustaliliśmy pewne zasady, których musimy przestrzegać, nie oznacza to, że konieczne jest codzienne siadanie na lekcjach. Z praktyki wiemy np., że takich „uczciwych” uczniów jest absolutne minimum, na poziomie 10-20% ogółu studentów. Inni po prostu dostosowują się do własnego czasu i możliwości organizacyjnych.

Aby nauka w ogóle miała sens, czyli aby kluczowe informacje pozostały w pamięci, należy zachować spokój i unikać źródeł stresu, które z pozycji siły skutecznie obniżają skuteczność naszych wysiłków. Zatem bezsensem jest zmuszanie się do pracy nad tematami naukowymi, gdy zmęczenie jest silniejsze niż uwaga. Albo uczenie się w środowisku, w którym spektrum rozproszeń przytłacza swoją wartością poziom własnej koncentracji. Zdecydowana większość uczniów „zmaga się” z tymi problemami – matki na urlopach macierzyńskich, przedsiębiorcy, sportowcy, seniorzy czy podróżnicy. Nie ośmielam się twierdzić, że którakolwiek z wymienionych grup byłaby w lepszej sytuacji.

Niezależnie od tego, co los rzuca na Twoje plany studiów, pamiętaj, że naszym celem jest pomyślne poprowadzenie Cię do celu. To znaczy nauczyć się wszystkiego, do czego się zobowiązaliśmy na poszczególnych kursach.

Co o badaniu mówią nasi absolwenci

Mgr. Vilma Vitteková

Od tego czasu zajmuję się doradztwem żywieniowym Doprowadził mnie do tego rok 2016 i długa i pełna wyzwań podróż życiowa.Miłość do gotowania, odżywiania i zdrowego stylu życia nie była miłością od pierwszego wejrzenia. Tworzył się i rozwijał przez wiele lat. Życie z jego codziennymi radościami i zmartwieniami, konfrontacja z różnymi problemami zdrowotnymi w rodzinie i najbliższym otoczeniu, w połączeniu z nienasyconą ciekawością, były dla mnie motorem i energią do poszukiwania wartościowych informacji. Zrozumiałam, że bez ciągłego kształcenia nie da się w natłoku informacji wyrobić sobie obiektywnego stanowiska w kwestiach z zakresu żywienia i zdrowego stylu życia. Pierwotnie studiowałam zupełnie inne rzeczy niż te, którym dzisiaj poświęcam się całym sercem. Aby zrozumieć funkcjonowanie organizmu i wpływ odżywiania na zdrowie, podjęłam próbę uzupełnienia swojej edukacji i po długich poszukiwaniach zdecydowałam się na kurs Konsultant ds. żywienia i suplementacji Martina Jelínka – online. Kurs jest niezwykle obszerny i pełen informacji opartych na podstawach naukowych. Ukończenie kursu dało mi niezbędną pewność siebie, aby móc profesjonalnie zająć się doradztwem żywieniowym. Obecnie współpracuję z Zuzaną Líškovą w ramach programu żywieniowego NUTRIPLAN by Zuzana Líšková ©.

Petra Attafová

Kurs dietetyka całkowicie zmienił nie tylko moje spojrzenie na jedzenie jako takie, ale także moje postrzeganie innych aspektów życia i naprawdę wzbogacił mnie o wiedzę, która ma odzwierciedlenie w moim codziennym funkcjonowaniu. Dziękuję bardzo za to.

PaedDr. Zlatava Jakubšová, Ph.D.

Na kurs „Doradca ds. żywienia i suplementacji” zdecydowałam się z dwóch powodów. Z jednej strony zdrową dietą i zdrowym trybem życia zajmuję się już od dawna i chciałam poszerzać swoją wiedzę. Kolejnym powodem było to, że moje zainteresowania zawodowe związane są z problematyką sportu, a wiedza na temat prawidłowego odżywiania jest w tym obszarze bardzo ważna. Kurs Mgr. Jelínka spełniła moje oczekiwania. Otrzymałam kompleksowe szkolenie z całego zakresu żywienia. Bardzo podobała mi się forma samodzielnej nauki, która pozwala mi łączyć studia z pracą. Doceniam także możliwości dalszej współpracy i doradztwa. Mogę gorąco polecić ten kurs innym zainteresowanym.