Kurzy ATAC

Wstęp / Jak uczyć się u nas / Wskaźnik sukcesu absolwentów

Wskaźnik sukcesu absolwentów

Wskaźnik sukcesu absolwentów

Organizowane przeze mnie kursy są przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców. Jako osoba „niepełnosprawna klasycznie” wiem, że nie każdy ma ochotę nastawić swój umysł na dostarczanie nowych informacji i tym samym poddać się w procesie edukacyjnym stresowi związanemu z nieznanym. Po prostu nie każdy chce się uczyć i uczyć nowych rzeczy, najczęściej kryje się za tym strach i złe doświadczenia z przeszłości.

Moją pierwotną intencją było zapewnienie edukacji profesjonalistom – dietetykom, sprzedawcom artykułów spożywczych, sportowcom i ich trenerom. Szybko jednak okazało się, że kursami interesują się głównie „normalni” ludzie. Czyli ci, którzy studiują, aby poprawić jakość swojego życia, nie realizując się zawodowo w tym obszarze.

Dlatego też sukcesy absolwentów należy oceniać w nieco innej skali niż zawodowa. W tym kierunku można szukać logicznych zależności i powiązań:

Wiadomo na przykład, że na kursy zgłaszają się osoby chcące studiować. Chcą więc zmienić coś w swoim życiu i pójść do przodu w rozwoju. Większość kursów w naszej ofercie trwa jeden miesiąc, najdłuższe to pół roku.

Interesujące jest obserwowanie, jak w trakcie badania zmieniają się preferencje większości jego uczestników. Głównie w obszarze zwyczajów zakupowych, przygotowywania nowych przepisów i relacji z konsumpcją żywności.

Kolejną ciekawą rzeczą z punktu widzenia „sukcesu” badania jest naturalna i nieplanowana redukcja masy ciała u osób, które mają dużo do stracenia. Sztuczka polega na tym, że w trakcie nauki preferencje żywieniowe automatycznie zmieniają się w duchu tego, czego uczymy się na kursach. Nie mając zamiaru się odchudzać i próbować różnych systemów żywieniowych (które notabene są przedmiotem badania), poprzez ciągłe wprowadzanie prostych zasad w jedzeniu, stwierdzają, że pod koniec badania są bogatsi o wiele informacji a przy tym „szczuplejszy” o kilka zbędnych kilogramów.

Ważne jest również, aby porozmawiać o sukcesie i znaczeniu studiowania w powiązaniu z tym, jak wpływamy na nasze otoczenie. Wciąż mówimy o większości studentów, którzy mają zupełnie inną misję życiową niż profesjonalne doradztwo z zakresu żywienia. Zmieniając swoje nawyki, wpływają także na swoje otoczenie – rodzinę, przyjaciół, znajomych… Większość z nich robi to nieświadomie. Nie bez powodu istnieje powiedzenie „Przykłady prowadzą”.

W tej koncepcji można zatem stwierdzić, że sukces absolwentów naszych kursów odbywa się przede wszystkim w zakresie własnych zmian wewnętrznych, poprzez które następnie wpływają na swoje otoczenie.

Mówienie o sukcesach naszych absolwentów w praktyce doradztwa zawodowego jest względne. Jeśli ktoś zdecyduje się zarabiać na poradnictwie żywieniowym, jego sukces zależy od kilku czynników:

Oprócz konieczności posiadania dobrego biznesplanu, ducha biznesu i braku strachu przed podejmowaniem ryzyka, czynnikiem decydującym o sukcesie jest system pracy z klientem i umiejętność zaspokajania jego wymagań.

W tym biznesie wiedza specjalistyczna jest nieco na uboczu. Nie żeby nie była ważna, wręcz przeciwnie. Jednak w konkurencyjnym środowisku rynkowym wygrywają przede wszystkim umiejętności marketingowe (które na szczęście obejmują wspomnianą wiedzę specjalistyczną). Sukcesy absolwentów kursów można na bieżąco monitorować na stronie www.nutrikursy.pl/absolwenci.

Co o badaniu mówią nasi absolwenci

Mgr. Martina Wilczkeová

Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam skorzystać z kursu Pana Martina Jelínka. Byłem pod wrażeniem doskonale przetworzonej treści, informacji, które uzupełniają się i tworzą całość. Wszystko jest widziane i prezentowane w odpowiednim kontekście. Najbardziej podoba mi się to, że rozwiązano widok jedzenia złożoność człowieka, łączy w sobie jego naturę fizyczną, umysłową i emocjonalną. Nauczyłam się myśleć o jedzeniu w inny sposób niż tylko o konieczności i doświadczeniu jedzenia. Dziś myślę o tym, jak jem, w jakim jestem stanie emocjonalnym i wiem, jak poszczególne pokarmy będą się zachowywać w moim organizmie. Poprzez dietę stałam się odpowiedzialnym kreatorem swojego zdrowia. I wykorzystuję tę wiedzę także przy układaniu jadłospisu dla mojej rodziny, a także w pracy jako koordynatorka programu Naprawdę Zdrowo szkoły.

Ing. Radomila Unarová

Kształcenie długoterminowe pod kierunkiem Mgr. Martina Jelínka jest dla mnie wielkim wkładem ludzkim i zawodowym. Ukończyłam prawie wszystkie kursy, zarówno długoterminowe, jak i jednorazowe. Dzięki nim stale uczę się nowych informacji i utrwalam to, co już wiem. Całą zdobytą wiedzę z sukcesem wykorzystuję w swojej codziennej praktyce. Zdecydowanie mogę polecić każdemu, którzy są zainteresowani zdobyciem świeckiej lub zawodowej orientacji w dziedzinie żywienia.

Jitka Kočová

Światem żywienia interesuję się już od czasów studenckich. Szukając kursu z zakresu poradnictwa żywieniowego nie chciałam po prostu nauczyć się liczyć kalorii, ale głębiej zgłębić tajniki funkcjonowania naszego organizmu i zrozumieć szersze powiązania. Sześciomiesięczny kurs na Konsultanta ds. Żywienia i Suplementacji zaimponował mi swoim zakresem, spełnił dokładnie moje oczekiwania. Świetne było także dołączenie aplikacji ZOF, dzięki której od razu miałem okazję zaobserwować zdobytą wiedzę podczas praktycznego tworzenia menu. Bardzo pomógł mi także fakt, że kurs był online. Teraz z radością przekazuję zdobyte informacje moim klientom, ucząc ich, jak stworzyć własną idealną dietę, a jednocześnie zrozumieć, dlaczego jest ona dla nich dobra. Wsparcie po kursie, gdy mamy jeszcze dostęp do gabinetu pana Jelínka, jest również absolutnie niesamowite, sama korzystałam już z tej opcji w pracy z bardziej wymagającym klientem. Na koniec dodałem kilka innych kursów, w tym państwowy egzamin, wracam do lekcji i czerpię z nich również w swojej praktyce. Polecam naukę u Pana Jelínka każdemu, kto zajmuje się żywieniem lub po prostu interesuje się tym tematem i ma pytania.