Kurzy ATAC

Wstęp / Jak uczyć się u nas / Jaki sens mają prace semestralne?

Jaki sens mają prace semestralne?

Praca seminaryjna

Jednym słowem – niezgłębione. Aby jednak wyjaśnić, o czym mówimy: półroczny kurs doradcy ds. żywienia kończy się publikacją seminaryjną oraz kompleksowym testem końcowym. Ogromna liczba studentów jest tym dosłownie przerażona, oczywiście zupełnie niepotrzebnie.

Jak wielokrotnie podkreślaliśmy w poprzednich artykułach, naszą filozofią jest uczenie ludzi przede wszystkim rzeczy praktycznych. Wszędzie jest wystarczająco dużo teorii, ale należy się liczyć ze zdolnością ich interpretatorów do wprowadzenia jej w życie, a jednocześnie pokazania długoterminowych, stabilnych wyników. Każda runda kursu Konsultanta Żywieniowego nie kończy się na napisaniu rozważań teoretycznych na różne tematy. Celem pracy seminaryjnej jest próba stworzenia kompletnej propozycji nie tylko diety, ale także wszystkich innych zaleceń wpływających na zachowanie metabolizmu w życiu codziennym.

Mówiąc pragmatycznie – przypisanie terminu ma formę profilu prawdziwej osoby. Osoba posiadająca długotrwałe nawyki żywieniowe, typ metabolizmu określony przez spektrum dostępnych czynników (somatotyp, grupa krwi i inne parametry uzyskiwane na podstawie powszechnie stosowanych analiz składu ciała i typ metaboliczny), problemy zdrowotne, poziom aktywności fizycznej oraz wiele innych „wad” życia codziennego. W oparciu o ten realny profil osoby, w oparciu o wiedzę zdobytą na studiach, każdy student stworzy system rekomendacji prowadzący do celu, jaki stawia przed sobą potencjalny klient:

  • Czasem jest to redukcja zbędnych kilogramów, innym razem zwiększenie masy ciała.
  • Czasami pojawia się prośba o wsparcie układu odpornościowego, poprawę procesów trawiennych czy kondycję tkanki stawowej.
  • Skusi się także sportowiec chcący zwiększyć wydajność i wspomóc regenerację.
  • Alternatywnie jest to kobieta w ciąży, która musi zmodyfikować dietę ze względu na swój stan.

Informacje zwrotne od uczniów na podstawie ankiet, które na bieżąco przeprowadzamy, dają ciekawe wyniki:

  1. 74% respondentów potwierdziło, że pisząc pracę seminaryjną, w pełni zdawało sobie sprawę ze związków i powiązań teorii z praktyką.
  2. 18% respondentów przyznało, że praca seminaryjna oznaczała dla nich wzmocnienie wiary w praktyczną realizację zaleceń żywieniowych.
  3. 8% respondentów stwierdziło, że podczas tworzenia pracy seminaryjnej znaleźli rozwiązania problemów, z którymi musieli się borykać sami lub ich bliscy.

System nauki opiera się na ciągłym wchłanianiu informacji, którymi uczniowie „bawią się” w aplikacji edukacyjnej ZOF. Wiadomo, że istnieje ogromna różnica pod względem ogólnego poziomu zapamiętywania i praktycznego zastosowania pomiędzy klasycznym sposobem uczenia się („nerdy”) a zabawą z informacjami. Do perfekcji brakuje, mówiąc obrazowo, zakasania rękawów i wejścia w prawdziwą praktykę doradczą (niezależnie od tego, czy doradzamy „profesjonalnie”, czy też staramy się dostosować schemat do siebie i swojej rodziny). Praca seminaryjna, w której tworzymy system poleceń dla prawdziwych ludzi, jest ostatnim krokiem prowadzącym do żywej praktyki. Mówiąc alegorycznie, jest to pomost pomiędzy nauką a prawdziwą praktyką.

Nie tylko nie ma się czego bać. Wręcz przeciwnie – to wyzwanie, które się opłaca i na które czeka się z radością.

Przeniesie wszystkich tam, gdzie są potrzebni.

I jeszcze jedna mała tajemnica na koniec: Jako instruktor kursu nigdy nie pozwolę upaść żadnemu „aniołowi”. Moim osobistym wyzwaniem jest poprowadzenie każdego kandydata do pomyślnego finału. Nie poprzez ustępstwa i ustępstwa wynikające z zasad, na których zbudowano ten kurs. Zawsze tylko próbując konstruktywnie wspierać sposób myślenia prowadzący do umiejętności rekomendowania procedur, które sprawdzają się w praktyce. Ten kurs nie dotyczy niczego innego.

Co o badaniu mówią nasi absolwenci

Tereza Mrázková

Chciałabym podzielić się swoimi wrażeniami z kursu „Podróż do wymarzonej sylwetki” prowadzonego przez Pana Martina Jelínka. Kurs okazał się dla mnie niezwykle pomocny i otworzył przede mną zupełnie nową perspektywę w kwestii odżywiania i ćwiczeń. To było dokładnie to, czego potrzebowałam dla mojego start-upu, aby pomagać kobietom w dążeniu do zdrowszego stylu życia i wymarzonej sylwetki. Najbardziej cenię sobie to, że informacje były przedstawione w sposób przejrzysty i zrozumiały, uzupełnione praktycznymi przykładami, co bardzo mi pomogło w zastosowaniu wiedzy w życiu. Kurs nie był trudny do zrozumienia, a mimo to dał mi mnóstwo cennej wiedzy, którą skutecznie wykorzystam w praktyce. Zdecydowanie polecam kurs pana Jelínka każdemu, kto chce dowiedzieć się czegoś o odżywianiu i zdrowym stylu życia. Jestem pewien, że ten kurs nie był moim ostatnim.

Tomáš Bartoň

Kurs Mgr. Wybrałem Jelínek po dokładnym namyśle, kiedy zwyciężyło skupienie kurs nie tylko dań zachodnich, ale także tradycyjnych potraw chińskich medycyna, ajurweda i inne. Kolejnym powodem była osobowość pana Jelínka, który stał się dla mnie wielką inspiracją. Nie tylko skierował kurs we właściwym kierunku mnie, ale także całej mojej rodzinie, która razem ze mną przeżywała studia. Ten Gorąco polecam kurs każdemu, kto chce zmienić swój styl życia.

Edita Michalčáková

Jestem instruktorką jogi i dieta jest bardzo ściśle związana z jogą. Na moich zajęciach jogi i zajęciach jogi spotykam różne typy ludzi. Większość z nich zajmuje się dietą lub zaczyna sobie z nią radzić po pewnym czasie. Bardzo mi w tym pomógł kurs na konsultanta żywieniowego Pana Jelínka, podczas którego uporządkowałam swoją dietę jako weganka, ale on też nadal mi towarzyszy, choć na innym polu, dzięki czemu mogę pomagać osobom ćwiczącym ze mną jogę. To co i jak JESZ jest bardzo ważne. Kursy ATAC są niesamowite pod względem bezstronności, ponieważ każdy jest oryginalny i wszyscy jesteśmy inni. Podejście Pana Jelínka jest niesamowite i ludzkie... Kursy bardzo mi pomogły i zostało mi to do końca życia. Dziękuję bardzo :-)