Wstęp / Jak uczyć się u nas / Jaki sens mają prace semestralne?
Jednym słowem – niezgłębione. Aby jednak wyjaśnić, o czym mówimy: półroczny kurs doradcy ds. żywienia kończy się publikacją seminaryjną oraz kompleksowym testem końcowym. Ogromna liczba studentów jest tym dosłownie przerażona, oczywiście zupełnie niepotrzebnie.
Jak wielokrotnie podkreślaliśmy w poprzednich artykułach, naszą filozofią jest uczenie ludzi przede wszystkim rzeczy praktycznych. Wszędzie jest wystarczająco dużo teorii, ale należy się liczyć ze zdolnością ich interpretatorów do wprowadzenia jej w życie, a jednocześnie pokazania długoterminowych, stabilnych wyników. Każda runda kursu Konsultanta Żywieniowego nie kończy się na napisaniu rozważań teoretycznych na różne tematy. Celem pracy seminaryjnej jest próba stworzenia kompletnej propozycji nie tylko diety, ale także wszystkich innych zaleceń wpływających na zachowanie metabolizmu w życiu codziennym.
Mówiąc pragmatycznie – przypisanie terminu ma formę profilu prawdziwej osoby. Osoba posiadająca długotrwałe nawyki żywieniowe, typ metabolizmu określony przez spektrum dostępnych czynników (somatotyp, grupa krwi i inne parametry uzyskiwane na podstawie powszechnie stosowanych analiz składu ciała i typ metaboliczny), problemy zdrowotne, poziom aktywności fizycznej oraz wiele innych „wad” życia codziennego. W oparciu o ten realny profil osoby, w oparciu o wiedzę zdobytą na studiach, każdy student stworzy system rekomendacji prowadzący do celu, jaki stawia przed sobą potencjalny klient:
Informacje zwrotne od uczniów na podstawie ankiet, które na bieżąco przeprowadzamy, dają ciekawe wyniki:
System nauki opiera się na ciągłym wchłanianiu informacji, którymi uczniowie „bawią się” w aplikacji edukacyjnej ZOF. Wiadomo, że istnieje ogromna różnica pod względem ogólnego poziomu zapamiętywania i praktycznego zastosowania pomiędzy klasycznym sposobem uczenia się („nerdy”) a zabawą z informacjami. Do perfekcji brakuje, mówiąc obrazowo, zakasania rękawów i wejścia w prawdziwą praktykę doradczą (niezależnie od tego, czy doradzamy „profesjonalnie”, czy też staramy się dostosować schemat do siebie i swojej rodziny). Praca seminaryjna, w której tworzymy system poleceń dla prawdziwych ludzi, jest ostatnim krokiem prowadzącym do żywej praktyki. Mówiąc alegorycznie, jest to pomost pomiędzy nauką a prawdziwą praktyką.
Nie tylko nie ma się czego bać. Wręcz przeciwnie – to wyzwanie, które się opłaca i na które czeka się z radością.
Przeniesie wszystkich tam, gdzie są potrzebni.
I jeszcze jedna mała tajemnica na koniec: Jako instruktor kursu nigdy nie pozwolę upaść żadnemu „aniołowi”. Moim osobistym wyzwaniem jest poprowadzenie każdego kandydata do pomyślnego finału. Nie poprzez ustępstwa i ustępstwa wynikające z zasad, na których zbudowano ten kurs. Zawsze tylko próbując konstruktywnie wspierać sposób myślenia prowadzący do umiejętności rekomendowania procedur, które sprawdzają się w praktyce. Ten kurs nie dotyczy niczego innego.
Ing. Hana Murphy
W naszej rodzinie od wielu lat mamy do czynienia z tym, co może, a raczej nie powinno trafić na nasz talerz. To samo dotyczy naszych dzieci, dla których jest to niewątpliwie ważny temat. Wcześniej miałam okazję uczestniczyć w kilku seminariach poświęconych tej tematyce, jednak kompleksowy kurs Żywienia Dziecka prowadzony przez Pana Martina Jelínka poszerzył wiedzę i praktyczne doświadczenie znacznie dalej. Kurs zawiera wszystko, co rodzice dzieci w każdym wieku powinni wiedzieć na temat odżywiania i tego, czym się kierować. Mogę tylko polecić!
Gabriela Maršálková
W młodości nigdy nie zajmowałam się dietą, ale jako mama zainteresowałam się nią jak prawidłowo się odżywiać i co podawać dzieciom, aby miały wszystko, czego potrzebują - zwłaszcza w dzisiejszym świecie pełnym wygodnej żywności, cukrów i sztucznych składników. Kiedy zaczęliśmy pracować nad suplementami diety, ta ciekawość uległa zmianie w pragnieniu dowiedzenia się jak najwięcej o podstawowej potrzebie człowieka. Dziękuję panu Jelínkowi Nie tylko uzyskałem suche fakty na temat jedzenia, ale całościowy i kompleksowy obraz tego zagadnienia jedzenie i wpływ tego, co jemy lub czego nie jemy, na nasze istnienie. Jego jego podejście do edukacji jest wyjątkowe i gorąco polecam wszystkim jego kursy!
Mgr. Barbora Součková
Zajmuję się wpływem stylu życia na zdrowie od czasów liceum, gdzie się poznałam łącząc sposób, w jaki dana osoba żyje i jak wpływa na nią niezdrowy tryb życia manifestuje się. Szukałem kursu, który pomoże mi podsumować i ujednolicić fragmentaryczne informacje, które docierają do nas ze wszystkich stron. Odkryłam Kursy Martina Jelínka, które są bardzo przejrzyście zaprojektowane, w konteksty i powiązania logiczne. Naprawdę doceniam całą koncepcję badanie skupiające się na żywieniu mającym wpływ na zdrowie z wielu perspektyw. X Łączenie kursu podstawowego Konsultant ds. żywienia i suplementacji Jestem si uzupełnione kursem żywienia dziecka. Wiedzę zdobytą na obu kursach wykorzystuję w życiu zawodowym oraz w roli matki trójki małych chłopców.